Menu
Kurv 0

Handelsbetingelser

Nedenfor kan du læse de detajlerede handelsbetingelser for handel på Boliggrej.dk

Generelle oplysninger

Boliggrej.dk er en del af virksomheden NHP Multiservice.
CVR-nr 36 37 20 60

Vadebrovej 31
4800 Nykøbing F.

Kontakt@boliggrej.dk

TLF: 28 71 48 00

Betaling

Der kan på Boliggrej.dk betales med Visa, Mastercard og American Express. Alle gebyrer forbundet med transaktionen afholdes af Boliggrej. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering

Vi tilbyder levering med Post Danmark og DAO. Ved køb på 195 kroner eller over afholder Boliggrej portoen. 

Varer der er på lager vil blive afsendt inden for 24 timer.

Forbehold

Der tages forbehold overfor trykfejl, udsolgte og udgående varer. Opdateringer på ordrer kan ske med forsinkelse.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en email til kontakt@boliggrej.dk. I din email skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Boliggrej.dk
Vadebrovej 31
4800 Nykøbing F.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Boliggrej.dk
Vadebrovej 31
4800 Nykøbing F.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Boliggrej og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.boliggrej.dk er NHP Multiservice

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Boliggrej, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@boliggrej.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Boliggrej på kontakt@boliggrej.dk.

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning på problemet, kan du indgive en klage til EU-Kommissionens online klageportal. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@boliggrej.dk.